Thursday, 24 December 2015

BISNES CARA KAMI

Dulu kalau Allah tak bagi kami JATUH kami mmg tak akan belajar malah mungkin akan terus jahil, kami mesti akan rasa kami betul dalam semua perkara. Sbg suami isteri kami memang nak yg terbaik untuk anak-anak tapi kami lupa yg kami sepatutnya jadi contoh yg baik dulu.

Masa 1st time kami achieve RM 1juta umur kami 24tahun, iaitu 4tahun lepas,masa tu duit seolah turun dari langit, sales menjangkau RM600k SATU HARI dan konsisten secara berterusan...kami sangat2 lah culture shock banyak membazir,sebab kami xpernah dapat duit sebanyak tu...kami pilih gaya hidup mewah dan mula menjadi org kaya baru,nak pakai yg branded ja semua hingga kan kdg2 beli sesuatu tak diguna kan pon.

Hingga satu tahap banyak pengajaran kakfel ambik dari situ.kakfel belanjakan sesuatu tetapi bila balik rumah atau pergi melawat anak yatim kakfel belajar sesuatu...Kakfel n hubby mula berubah.. Duit dalam akaun sendiri tak perlu ada banyak.. Biar duit dalam akaun Allah ada banyak...
#sedekahlah dan fahami konsep perniagaan sebenar.

Berniaga bukan di lihat pada populariti anda, bukan pada tahap kekayaan anda, bukan pada berapa org menyukai anda.. Tapi peniaga yg berjaya selalu kekal tunduk pada Allah dan "mengambil ktitik sebagai pujian dan pujian sebagai ujian."

tetaplah hingga kini kalau teringin apa apa kakfel beli juga, kita reward diri utk dunia, tak salah langsung, yg salah hanya bila kita lebihkan dunia dan lupakan akhirat.

Menjadi jutawan impian ramai org, tapi kakfel nak beritahu, lagi kaya kitaa, lagi banyak tanggungjawab, lagi lambat kita punya turn nak dihisab di alam sana nanti.

Menjadi KAYA ITU WAJIB kerana lebih ramai islam kaya lebih ramai org dapat dibantu, tetapi jangan lupa, menjadi ISLAM SEBENAR yg kaya itu lebih wajib. #tipsfelinnanadea

.
.
Jom baca lebih banyak perkongsian kakfel dalam BUKU BISNES CARA KAMI

Bagi yang nak dapatkan buku ni, jangan segan jangan malu whatapps saya :)

AKU, DIA & REZEKI

Hikmah dari sebuah aduan.
.
.

Pelanggan yang membatalkan pesanan di saat akhir adalah suatu yang memang mendukacitakan.

Sepanjang saya menjalankan bisnes menjual dadih. Saya pernah dikecewakan sebanyak 3 kali.

Bukan sedikit pesanan yang dibuat. Melebihi 300 bekas. Bukan sedikit modal terpaksa dikeluarkan.

Memang kecewa yang teramat sangat. Modal pun tak pulang. Rugi sudah pasti !

Satu ketika. Seorang pelanggan membuat pesanan dadih sebanyak 300 cawan.

Sehari sebelum menghantar dadih. Saya hubungi pelanggan itu namun tidak dijawab. Sms pun tidak dibalas.

Saya sudah merasa tidak senang hati kerana bayaran belum dibuat.

Hinggalah hari dimana saya perlu menghantar dadih itu. Masih tiada jawapan daripada pelanggan.

Saya sudah tidak keruan. Tidak tahu apa yang hendak dibuat.

Sesudah melaksanakan solat sunat Dhuha. Saya mengadu kepada Allah, nasib yang menimpa.

Usai solat. Saya nekad untuk sedekah sahaja dadih itu kepada sebuah madrasah tahfiz yang terletak tidak jauh dari rumah.

Saya isikan kesemua dadih ke dalam Kancil kesayangan saya.

Terus menuju ke madrasah. Dari jauh kelihatan beberapa khemah didirikan.

Sebaik tiba. Mudir yang sedang bersembang dengan ibu bapa pelajar terus menerpa saya.

"Ya Allah, saudara. Saya tengah susah hati fikir nak dapatkan juadah untuk program petang ini. Katering saat akhir maklumkan tak dapat buat. Saudara ada dadih tak untuk ganti kuih-muih?"

Saya ternganga.

Namun saya jelaskan yang saya telah berniat untuk sedekah saja dadih yang ada.

"Tak apa, niat saudara insyaAllah Allah terima, tapi saya juga telah berniat, kalau ada siapa yang boleh tolong sediakan juadah petang ini, saya niat untuk bagi hadiah, nak bagi sedekah." Ustaz menjelaskan hajatnya.

Dadih diserahkan. Dan saya mendapat bayaran yang lebih dari sepatutnya.

Selesai.

Petang itu, kami telah merancang untuk pergi kenduri sahabat. Setelah semuanya bersiap, kami terus bertolak.

Di pertengahan jalan. Barulah kami sedar, 2 orang anak kami yang masih kecil, hanya memakai selipar jepun.

Isteri saya naik berang. Saya tidak bercakap apa-apa. Hanya memberi tumpuan kepada pemanduan.

Sebaik tiba di rumah pengantin. Kami semua serba-salah. Kawasan jalan hendak ke rumah pengantin digenangi air. Berlopak. Walapun pihak tuan rumah telah meletakkan kayu dan batu. Namun, air tetap melimpah.

Beberapa orang tetamu yang baru hadir dan ada yang menghala untuk pulang, semuanya terpaksa membuka kasut masing-masing, bimbang tenggelam dalam air lopak dan berselut.

Dua orang anak saya terus berjalan dengan selipar jepun yang dipakai.

Sebaik menikmati juadah. Kami terus memohon diri untuk pulang. Sahabat saya meminta saya untuk tunggu sebentar.

Rupanya dia telah membungkus makanan dan lauk-pauk kenduri.

Memang banyak.

Rupanya, disebabkan hujan lebat dan banyak tempat ada majlis kenduri, maka majlis kenduri sahabat saya kurang tetamu yang hadir.

Maka, banyak lagi makanan yang berbaki.

Saya pulang dengan seribu kesyukuran. Dan segala hikmah yang diperolehi.

Kita merancang tetapi Allah merancang yang terbaik untuk hamba NYA.

# Buku Aku, Dia & Rezeki.

Wednesday, 23 December 2015

BISNES CARA KAMI

[BUKU  BISNES CARA KAMI]
.
.
Alhamdulillah terima kasih semua yang sudi berjual beli dengan kami :)
.
.
Sememangnya buku BISNES CARA KAMI ni sangat-sangat laris. Kami juga sudah tambah order stok baru, kami juga tak menang tangan gara-gara BUKU BCK ni :) .
.
Kompilasi buku menarik. Dalam buku BISNES CARA KAMI, ada diceritakan tentang buku MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI.
.
.
Whatapps 0173552065 ya untuk yang berminat untuk dapatkan buku BCK :)

ALLAH TEMPAT MEMINTA & MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI

Doa Senjata Orang Mukmin

Dengan doa, segala yang sukar menjadi mudah.
Dengan doa segala yang tidak mungkin boleh sahaja mungkin
Doa adalah senjata. Penghubung makhluk dengan Pencipta.
Doa adalah senjata untuk memohon apa saja.
Berdoalah tanpa putus asa, kerana hanya Allah tempat meminta.
(Petikan, Kisah 40, Buku Allah Tempat Meminta)

Alhamdulillah, selamat pagi
Apa yang kita fikir, kita buat, kita rasa, dan bayangkan itu juga DOA.

Berminat untuk dapatkan buku-buku ini sebagai koleksi peribadi anda, jangan segan, jangan malu. Whatapps saya di nombor 0173552065 ye ;)

365 TIP DIDIK ANAK GAYA NABI

Mendidik Permata Hati: 365 Tip Didik Anak Gaya Nabi
Penulis buku ini merupakan insan yang tidak asing lagi di kaca TV mengendalikan program fiqah wanita, motivasi agama dan juga keibubapaan.
Beliau yang dikenali sebagai Ustazah Isfadiah adalah graduan UIAM, merupakan mantan pensyarah di UIAM. Sekarang ini penulis aktif mengendalikan seminar dan program keibubapaan.
Buku 365 Tip Didik Anak Gaya Nabi yang dicetak berwarna warni ini terbahagi kepada 3 bahagian.
Kesemua bahagian ini mencakupi pelbagai topik didikan anak-anak yang di bahagikan pula kepada 140 terdiri 365 tip.
Bahagian pertama bertajuk Melihat Anak Sebagai Amanah banyak menyentuh tentang tip pendekatan pendidikan anak-anak.
Manakala dalam bab yang kedua pula bertajuk Menelusuri Didikan Anak-Anak Nabi banyak memberikan tip dan pendekatan pendidikan bersumberkan kisah para nabi.
Buku yang bertemakan 1 hari 1 tip yang merangkumi 365 tip untuk diamalkan oleh ibu bapa.
Tip yang diberikan secara tidak langsung dapat memberikan idea dan kaedah yang praktikal kepada ibu bapa bagi mendidik dan membesarkan anak-anak.
Penulisan buku ini merupakan satu bimbingan yang ringkas tapi padat dengan saranan bersandarkan dalil daripada al Quran, hadis dan juga pandangan ulama.
Selain itu buku ini juga amat istimewa kerana menyertakan pelbagai informasi tambahan yang menarik dan menambah maklumat kepada para pembaca.
Selari dengan keadaan semasa yang mana anak-anak dewasa ini banyak terdedah kepada gajet.
Maka buku ini tampil memberikan bonus bagi pembaca dengan memberikan bonus 13 tip mengurus anak bermain gajet. Antaranya menyenaraikan baik dan buruk gajet, ‘do and don’t’s’ serta banyak lagi.
Pendekatan penulisan yang mengambil kisah-kisah daripada al-Quran dapat mendorong dan menarik minat pembaca serta mudah untuk difahami dan dipraktikkan.
Selain itu penulis juga ada memberikan cadangan permainan yang kreatif contohnya permainan puzzle bahtera Nabi Nuh a.s.
Tip yang diberikan dalam buku ini secara padat dan ringkas tidak menjemukan bacaan, ia mudah untuk dipraktikkan serta dirujuk dengan adanya senarai bab yang diberikan.
Bagi ibu bapa yang tercari panduan dan bimbingan bagi mendidik anak-anak, buku ini sesuai dijadikan bahan bacaan dan bimbangan.  (DR SAKINAH SALLEH)

BISNES CARA KAMI

[BUKU BISNES CARA KAMI]
.
.

Sambutan luarbiasa masa hari pertama pelancaran buku.
siapa kakfel tak sempat peluk cium kakfel mohon maaf, ini pon dh separuh que, kita nak percepatkan sebenarnya.

dah baca ke buku? Ada sebarang komen?

#bisnescarakami
Felinna Nadea Ed Fattah

.
.
.
Sememangnya buku BISNES CARA KAMI ni sangat-sangat laris. Kami juga sudah tambah order stok baru, kami juga tak menang tangan gara-gara BUKU BCK

Kompilasi buku menarik. Dalam buku BISNES CARA KAMI, ada diceritakan tentang buku MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI

.
Whatapps 0173552065 ya untuk yang berminat dapatkan buku ini :)

BISNES CARA KAMI

Bagaimana hendak hadapi kejatuhan .

Kisah dulu, kakfel pernah hilang 2buah butik dan satu modelling/event agency serta semua barangan dilelong and dijual sebelum kahwin, kereta juga ditarik kerana dah 12 bulan sembunyi tanpa dibayar.JATUH TERDUDUK. Diisytihar bankrap.
Kami suami isteri pernah kehilangan RM Jutaan kerana kami leka dengan dunia.

Kita jatuh, kita rasa Allah benci kita, sedangkan Allah itu sgt sygkan kita, mungkin ada silap kita yg Allah tak snggup tgk kita teruskan. Kita perlu muhasabah saat jatuh ni... Kita tgk diri kita, kenapa Allah tegur? Mungkin saat kita kaya kita lupa Allah.. Bila kita kaya kita tak sedar yg kita dah sombong.
.
.

Hadapi kejatuhan dengan tenang dan muhasabah kenapa Allah jatuhkan aku. Jangan kita mencari jalan yg hanya menambah murka Allah.

Ingatlah, kalau Allah izinkan kita naik, maka Dia mampu jatuhkan kita bila2 masa sbb tu kalau kita masih degil, taknak balik ikut jalan Allah, kita tetap jatuh tanpa naik2.. Sebab kita taknak fokus kepada kenapa aku GAGAL. Tapi lebih fokus kepada Siapa yg gagalkan aku.
.
.

#tipsfelinnanadea

.
.
Jom baca lagi kisah kak fel dalam BUKU BISNES CARA KAMI, hanya RM28 senaskah. Harga tidak termasuk kos pos.

Buku terlaris. Untuk yang minat memiliki buku ni, jangan segan-segan whatapps saya ye 0173552065 :)

 

'