BISNES CARA KAMI - TIPS & PANDUAN SURIBISNES (WAHM & SOHO)

Friday, 1 January 2016

BISNES CARA KAMI

Bersembang dengan sorang kawan, dulunya perniagaan beliau sangat maju, kini semua hilang sekelip mata. Dari jutawan kini dah hilang semuanya.

Tengok kepada kawan ni, baik orgnya solat terjaga, aurat ditutup rapi. Fel yakin Allah SWT menguji beliau, saat beliau susah tapi masih berserah pada Allah SWT, Allah SWT sedang sediakan hadiah terbaik di depan.

Fel pun pernah rasa kejatuhan, sungguh kita ni tak selalu kat atas, tak perlu rasa seronok, kita hebat, kita kaya, kita glamer, benda tu Allah SWT nak tarik bila-bila masa saja.

Macam kisah di Makkah, se gah pembangunan di sana, seakan kerdil bila ditimpa ribut taufan dan pasir, tiada satu bangunan pun yg mampu nampak gah lagi saat tu.

Tanya diri, siapa aku nak lawan kuasa Allah SWT, aku degil-degil tak nak ikut perintah Allah SWT ni, aku nak tunjuk hebat kat siapa? Jika orang yang menjaga solat dan aurat Allah SWT uji dengan dahsyat pun menangis kerana tak kuat, agak-agak kita bagaimana saat Allah SWT hantar peringatan kerana kelalaian kita?

Hidup kena selalu tunduk, tunduk sampai cecah lantai lebih bagus, supaya kita nampak kotoran yg ada dengan jelas.

#tipsfelinnanadea
#bisnescarakami

Berminat nak miliki buku yang best ni? Jom whatApps saya tau :)

No comments:

Post a Comment